Zdrowie

Czy zieloną żywność można suplementować także zimą?

• Zakładki: 322


Wbrew utartym przekonaniom, że „zielona żywność działa chłodząco i dlatego nie powinna być spożywana zimą”, wartości odżywcze w niej zawarte sprawiają, że jest korzystna w okresie zimowym tak samo jak wiosną i latem. Podnosi wydajność procesów krwiotwórczych i działa rozgrzewająco poprzez poprawę krążenia krwi i limfy, jednocześnie wzmacniając układ sercowo-naczyniowy. Dodatkowo wpływa korzystnie na trawienie, reguluje układ hormonalny, wzmacnia odporność oraz stabilizuje nastrój.

Dlaczego warto przyjmować chlorellę i młody jęczmień także zimą?

Suplementacja zielonej żywności w okresie zimowym jest korzystna m.in. z następujących powodów:

  • W sezonie zimowym pełni funkcję istotnego źródła witaminy D i cennych przeciwutleniaczy, a także pomaga ograniczyć negatywne skutki zimowego smogu.
  • W okresie świątecznym stanowi zdrową alternatywę dla nadmiaru białego cukru, pomagając kontrolować spożycie słodyczy.
  • Posiada właściwości regulujące konsumpcję alkoholu i ograniczające negatywne efekty towarzyszące świątecznym i noworocznym toastom.
  • Charakteryzuje się kompleksowym wpływem na organizm, dostarczając różnorodnych wartości odżywczych.
  • Jest to pokarm harmonizujący, stwarzający równowagę w organizmie i wpływający na różne aspekty zdrowia.

Czy jęczmień i chlorella faktycznie wychładzają?

Jęczmień i chlorella to złożone produkty żywnościowe o wieloaspektowym działaniu. Nie można ich jednoznacznie przyporządkować do kategorii żywności wychładzającej lub rozgrzewającej, ponieważ ich oddziaływanie zachodzi na różnych poziomach organizmu.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
36 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *